alvalia.ro

Dieta pentru sanatatea colonului

Balonare, gaze, constipatie sau diaree, scaun cu mucozitati, senzatia ca instestinele nu se golesc niciodata? Toate indica probleme la nivelul colonului. Inseamna ca procesul de evacuare a deseurilor este perturbat si asta cauzeaza disconfort, dureri si, in final, boala.

Cum se amelioreaza aceste afectiuni in mod natural?
Aveti mai jos o lista de optiuni, nu inseamna insa ca trebuie sa le folositi pe toate!

– o lingura de seminte de in cu o cana de apa calduta, dimineata, pe stomacul gol (este ingredientul de baza in produsele de tip Colon Help)

– suc de aloe vera (câte 100 ml de trei ori pe zi, luate pe stomacul gol), cu rol de curătire a mucoasei colonului;

– pulbere din scortisoară si ghimbir (un vârf de cutit de trei ori pe zi, înainte de mese), cu rol în calmarea durerilor abdominale.

– ulei de cătină albă: se ia câte o lingură, dimineata si seara, înainte de mese, într-o cură de 30 de zile, cu o pauză de o lună, după care se reia tratamentul;

– decoct din rădăcini de cicoare (se beau 2 cani pe zi);

– infuzie din flori de tei, salcâm, frunze de mentă, roinită, coada-soricelului, coada-racului, amestecate în parti egale si infuzate timp de 10 minute; se beau, zilnic, două-trei ceaiuri putin îndulcite cu miere, au efect de relaxare a intestinelor, de reducere a spasmelor si balonarii;

– ceai de gentiana

Aici gasiti un articol mai vechi cu reteta pentru Colon Help de casa.

Consumul de alimente ce contin multe fibre (fructe, legume si cereale integrale) este de mare ajutor. Trebuie evitate fibrele care nu se dizolva (orez, nuci, paine si alimente cu grau sau secara, samburii sau coaja fructelor). Sunt folosite in schimb fibrele solubile din fructe si legume curatate, mazare, fasole, tarate de ovaz. Acestea calmeaza tubul digestiv si cresc volumul scaunelor.

Eliminati din alimentatie graul, branza, lactatele, ouale, porumbul, alimentele procesate, zaharurile, margarina, carnea rosie, alcoolul si cafeaua.

Baile calde cu uleiuri esentiale (menta, tei, roinita) si boabe de ienupar sunt de asemenea relaxante pentru colon si, de altfel, pentru intregul organism.

Mult mai eficient, mai rapid, mai temeinic ar fi insa sa va schimbati dieta, fie si pentru o perioada de timp. Daca va tenteaza aceasta optiune, va propun un

Mic plan de dieta pentru insanatosirea colonului

Nutrientii se asimileaza cel mai usor din supa. Curatarea si echilibrarea metabolismului poate incepe eficient cu supe: prima data supe simple de legume, mai putin crucifere si leguminoase (conopida, varza, fasole) cu multa verdeata si foarte putina sare, fara alte condimente, timp de citeva zile – o saptamana. De exemplu cartof, dovlecel sau morcov cu patrunjel.

Apoi se introduc in supa si celelalte legume, mai intai cruciferele si dupa un timp proteicele (mazare, fasole, linte, naut si carne, daca sunteti consumatori).

Diversificarea continua cu legume crude sub forma de salata, incepand cu cele alcaline (spanac, salata verde, castravete, usturoi) apoi rosie, varza, ardei, ceapa.

Fiecare leguma noua se introduce singura si in cantitate mica la inceput.

Urmeaza painea integrala, preparate la cuptor sau mancaruri de legume insotite de salate, fara prajeli.

La sfarsit se introduc treptat carbohidratii si fructele crude.

Aceasta dieta imita destul de bine procesul de diversificare a alimentatiei la sugari. Corpul reinvata ca atunci cand era copil sa metabolizeze corect diferite clase de alimente, numai ca intr-un timp mult mai scurt, condensat. Are efecte benefice asupra starii generale de sanatate, nu numai asupra colonului si va asigur ca veti pierde si kilogramele in plus.

La fel de importanta ca dieta este miscarea.

Faceti miscare cu regularitate! Tibetanii recomanda cei 100 de pasi de dupa masa. Inseamna o scurta plimbare de aproximativ 10 – 15 minute (preferabil in natura) care ajuta digestia si tranzitul intestinal si va face sa va simtiti minunat.

Si mai ales, cautati sa descoperiti si sa tratati cauzele subtile ale bolii. Spre exemplu cauza subtila pentru diaree ar putea fi frica de ceva ce se ascunde in interiorul vostru, in timp ce pentru constipatie ar fi ancorarea in trecut, conservatorism si rigiditate in gandire, imposibilitatea de a va detasa de anumite lucruri si experiente din trecut. {Mai multe info despre cauzele subtile ale afectiunilor de colon}

Sa fiti sanatosi!

Urmariti-ma pe Twitter:

Tags: , , , , , , , , , , ,

Comments are closed.