alvalia.ro

Dieta fericirii

Hormoni, minerale si vitamine: coktailul care te face fericit.
Altfel spus: triptofan, magneziu, complex de vitamine B

Nu intamplator persoanele depresive isi cauta vindecarea in mancare. In special femeile, pot consuma cantitati impresionante de ciocolata cand sunt nefericite. Si pe buna dreptate, pentru ca in miraculoasa pudra de cacao se gasesc toate ingredientele fericirii: triptofan, magneziu si B-uri.

Triptofanul este unul dintre cei 8 aminoacizi esentiali. Nu poate fi sintetizat de corp asa ca trebuie asimilat din mancare. Acesta este aminoacidul responsabil cu starea de bine si calitatea somnului. Triptofanul stimuleaza secretia de serotonina, supranumita hormonul fericirii iar pe timpul noptii (la intuneric) serotonina se transforma in melatonina si ne asigura un somn linistit.

Alte efecte ale triptofanului inafara de cel mai bun antidrepesiv natural sunt: scade grasimile si produce masa musculara, fiind esential in metabolismul proteinelor, neutralizeaza efectele nicotinei, imbunatateste abilitatile mentale, concentrarea si memoria.

Magneziul si complexul vitaminelor B ne sunt si ele necesare pentru confortul emotional. B6 este vitamina care ajuta la transformarea triptofanului in serotonina.

Magneziul este cunoscut ca mineral antistres, tranchilizant natural si participa la peste 300 de reactii in organism. Asigura absorbtia intestinala, prin urmare, alaturi de vitamina B6 contribuie la productia de serotonina in intestin.

Magneziul este continut de toate alimentele de culoare verde. Clorofila are compozitia asemanatoare cu a sangelui uman,
numai ca in loc de fier, contine magneziu, de unde si culoarea verde. De aici importanta deosebita in alimentatie a alimentelor cu frunze verzi.

Surse importante de triptofan:
ou, soia, seminte de dovleac, nuci, migdale, seminte de floarea soarelui, fasole, mazare, curmale uscate.

Banana contine putin sodiu, fiind in schimb bogata în potasiu si combinatia de magneziu cu B6, cunoscuta si ea (Magne B6) pentru faptul ca ofera o stare de bine.

VEZI AICI ciocolata care nu ingrasa si este o sursa bogata de triptofan, magneziu si B-uri
si
continutul in triptofan al alimentelor

Tags: , , , , , , , , , ,

Comments are closed.