alvalia.ro

Factorul pH

Esential pentru mentinerea sanatatii si echilibrarea greutatii corporale

1. Problema obezitatii
Aproape 2 treimi dintre americani sunt supra-ponderali, iar 31% dintre ei sunt obezi. Obezitatea este de altfel o problema in toate societatile dezvoltate. Este considerata una dintre bolile secolului XX si afecteaza dramatic calitatea vietii.

2. Factorul pH
Testele pH arata cat de acid sau alcalin este corpul nostru. Oamenii sanatosi au pH-ul alcalin. Cei bolnavi au un grad sporit de aciditate in corpul lor. Gravitatea bolii variaza in functie de procentul mai mic sau mai mare de aciditate. Nivelul pH-ului afecteaza toate procesele din corpul omenesc. Aceasta explica de ce multe cure de slabire nu dau rezultate. Cand aciditatea din organism ramane la valori ridicate nu veti reusi sa pierdeti in greutate, nu veti avea energie si in general nu va veti simti bine – veti continua sa aveti diferite probleme de sanatate. In graficul alaturat puteti vedea modul in care aciditatea organismului determina aparitia unor boli.

nivel ph

3. Cunoasterea inseamna putere
Daca vei intelege cum actioneaza factorul pH vei reusi sa invingi si obezitatea! Cunoasterea pH-ului corpului tau si echilibrarea balantei sunt esentiale pentru mentinerea unei stari bune de sanatate. Te va ajuta sa controlezi si circumstantele in care corpul pierde sau castiga in greutate.

4. Important pentru reglarea greutatii
pH-ul indica continutul de hidrogen. Daca este mai mare de 7 este vorba de un mediu alcalin, daca este mai mic de 7 este vorba de un mediu acid. pH-ul sangelui in organismul uman se mentine intre 7,3 si 7,4. Pentru a pastra aceste valori neschimbate, organismul uman va stoca excesul de aciditate in celulele grase. Un organism predominant acid nu va putea sa arda celule grase pentru ca ar insemna sa elibereze surplusul de aciditate in sange.

5. Echilibrarea hranei
Un mediu acid intretine grasimea. Deci, printr-o alimentatie corecta s-ar putea imbunatatii pH-ul organismului. Pe langa consumarea de alimente care influenteaza factorul pH si duc la cresterea alcalinitatii in corp, scaderea consumului de calorii si grasimi este totusi necesara.

6. Apa – un element esential
Consumul de apa in cantitati suficiente – in jur de 2,5 l pe zi – este esential pentru echilibrarea organismului. Apele minerale cu continut alcalin pot contribui la neutralizarea acidului acumulat si curatarea corpului. O dieta corecta, consumul de apa, suplimentele de nutritie cu efecte antioxidante, toate acestea cumulate pot ajuta organismul sa-si reduca aciditatea.

7. Miscarea
Exercitiile fizice ajuta la arderea grasimilor si intarirea masei musculare. Ajuta de asemenea la eliminarea toxinelor, prin transpiratie. Miscarea este esentiala pentru mentinerea sanatatii, vitalitatii si la controlul greutatii pe termen lung.

Sursa: Herbal Medicine

Alimentatia alcalina
Majoritatea legumelor si fructelor contin elemente alcaline intr-o proportie covarsitor mai mare decat restul alimentelor. Cu mici exceptii in care unele dintre ele ne aprovizioneaza chiar cu acizi „buni”, cum ar fi hreanul, ceapa, usturoiul, orzul, graul spelta si multe legume. In cazul lor s-a observat cel mai bine duelul „acid bun” – „acid rau”. Astfel culturile traditional organice sau crescute biodinamic din amintitele alimente contin mai putini acizi oxidanti „rai”. Alte surprize sunt oferite de fructele si legumele pe care din obisnuinta le asociem cu aciditatea sau cu gustul acid. In urma digestiei, chiar fructe acre cum sunt citricele sau legume in genul rubarbei se descompun in produsi alcalini. Cel mai faimos reprezentant este chiar lamaia. O data ajuns in stomac sucul de lamaie isi schimba pH-ul datorita digestiei si devine alcalin.

TIPURI de ALIMENTE
Legume alcaline: broccoli, telina, castravete, vinete, conopida, ceapa, spanac, rosii; Fructe alcaline: mere, caise, avocado, banane, struguri, citrice, piersici, pere; Fructe acidifiante: coacaze, prune, fructe glasate; Cereale acidifiante: ovaz, paine, faina alba, paste fainoase, orez decorticat; Leguminoase si fructe acidifiante: fasole, naut, soia, linte; Lactate acidifiante: lapte pasteurizat sau fiert, branzeturi procesate, inghetata; Proteine animale cu efect pronuntat acidifiant: slanina, mezeluri, afumaturi, toate tipurile de carne; Grasimi si uleiuri acidifiante: untura animala, ulei de avocado, ulei de porumb, ulei de susan, ulei de floarea-soarelui, ulei de masline rafinat; Alcooluri cu efect acidifiant: bere, lichior, bauturi spirtoase, vinuri.

Pentru a mentine starea optima de sanatate, dieta zilnica ar trebui sa contina 70% alimente preponderent alcaline si 30% alimente acide. Insa, pentru a ne recupera sanatatea, proportia se modifica notabil. Aproximativ 80% din alimente trebuie sa aiba origine alcalina, iar restul acida!

Alimente care-si modifica PH-ul in functie de modul de preparare: rosiile , vinetele, varza , castravetii , cartofii , prin prajire sau fierbere !

Sursa: http://www.naturalist.ro

pH-ul Alimentelor si efectul lor dietetic

Foarte Acide
Mult Acid
Mijlociu Acid
Slab Acid
Alimente
Slab Alcalin
Mijlociu Alcalin
Mult Alcalin
Foarte Alcalin
Puding/Geleuri
Sunca
Muscat
Vanilie
 
Plante
Condimente
 
Plante
Condimente
Praf de copt
Sare de bucatarie
Aspartam
Benzoate
  Conservante
Sulfite
   
Sare marina
Drojdie/Bere
Cafea
Alcohol
 
Bauturi
 
Ceai Verde
 
Apa minerala
Zahar/Cacao
Zacharina
 
Miere de albine
Dulciuri
   
Melasa
 
Otet
         
Otet de mere
   
Antibiotice
Psihotropice
Antihistamine
  Terapeutice
Spirulina
     
Brinza
Caseina
Lapte de vaca
Unt
Lapte
Lapte de mama
     
Inghetata
   
Iaurt
         
 
Lapte soia
Brinza soia
Orez cu lapte
         
   
 
Oua de gaina
Oua
Oua de rata
Oua de prepelita    
Carne de vita
Carne de porc
Carne de miel
Peste
Carne
       
Orz
Malai
Griu
 
Cereale
Ovaz
     
   
Orez
Orez maro
 
 
     
Nuci
   
Ulei de Floarea soarelui
Seminte
Ulei de masline
Ulei de peste
   
Alune
         
Ulei de primula
Piper
Simburi de dovleac
     
Spanac
Legume
Varza de Bruxelles
Varza
Gulie
Broccoli
  Morcovi
 
Fasole Alba
 
Sfecla rosie
Cartofi
Usturoi
Ceapa verde
 
 
Prune
 
Fructe
Piersici
Mere
 
Pepene verde
   
Rosii
   
Banane
Pere
Masline
Ananas
 
Coacaze
     
Capsuni
Papaya
Mango
 
Lista extinsa alimente acide
Lista extinsa alimente alcaline

Spirulina cu un pH slab alcalin de 8 echilibreaza pH-ul in organism datorat consumului de hrana mai mult acida ca alcalina

Tags: , , , , , , , , ,

Comments are closed.